دریافت کد بورس کالا + ثبت نام بورس کالا | طلوع پدیده
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

بورس کالای ایران یکی از زیر مجموعه های سازمان بورس و اوراق بهادار است و تمامی فعالیت های جاری در بازار بورس کالا توسط این سازمان کنترل می شود. از آنجا که تمامی محصولات و قیمت ها در بازار بورس کالای ایران کارشناسی می شوند، این بازار به بستر خوبی برای عرضه و تقاضای کالاهایی نظیر نفت خام و محصولات کشاورزی و پتروشیمی بدل شده است. در این مقاله نحوه دریافت کد بورس کالا به طور کامل توضیح داده شده است.

بورس کالا چیست؟

???? بورس کالا یکی از بازارهای خرید و فروش کالا در ایران است که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می کند. اولین بار در سال 1382 سازمان بورس کالای ایران با عنوان بورس فلزات فعالیت خود را شروع کرد. در این بازار تعدادی از فروشندگان کالاهای خود را ارائه می دهند و خریداران نیز با بررسی عرضه کنندگان کالای مد نظر خود نسبت به خرید کالا اقدام کنند. اما چه کالاهایی در بازار بورس کالای ایران به فروش می رسد؟ عموما کالا های خام نظیر نفت خام، محصولات کشاورزی، پتروشیمی، سیمان، فلزات و ... در این بازار عرضه می شود. البته قابل ذکر است که به تازگی امکان خرید و فروش خودرو نیز فراهم شده است.

برای اطلاع از نحوه آزادسازی سهام عدالت در بورس ، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

انواع بورس کالا

بورس کالا از بازار های مختلفی تشکیل شده است که در هر یک از این بازار ها محصولات و کالاهای متفاوتی معامله می شود. جدول زیر تمامی مشتقات بورس کالای ایران را نشان می دهد.

انواع بورس کالا
بازار فرعی بازار مشتقه بازار مالی بازار فیزیکی
 ــ ــ ــ ــ ــ ــ قرارداد های آتی قرارداد های اختیار معامله سلف موازی استاندارد گواهی سپرده کالایی صندوق های کالایی فرآورده های نفتی محصولات صنعتی و معدنی محصولات پتروشیمی محصولات کشاورزی

 

برای اطلاع از نحوه پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

نحوه دریافت کد بورس کالا

???? برای دسترسی به بازار بورس کالای ایران و فعال شدن امکان خرید و فروش کالا، ابتدا باید نسبت به ثبت نام و دریافت کد بورس کالا اقدام کنید. در ادامه تمامی مراحل دریافت این کد به صورت تصویری آموزش داده شده است.

✔️ اولین قدم جهت ثبت و دریافت کد بورس کالا، ثبت نام در سایت سامانه جامع اطلاعات مشتریان است. این سامانه که به اختصار سامانه "سجام" نامیده می شود. سامانه سجام زیر نظر شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه جهت ارائه خدمات به فعالان بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما می توانید با یک بار ثبت نام در سامانه سجام به آدرس www.sejam.ir، فرآیند احراز هویت خود را انجام دهید. با این کار دیگر نیازی به احراز هویت مجدد در هر بار مراجعه به نهاد های مالی نظیر صندوق های سرمایه گذاری، شرکتهای تامین سرمایه و کارگزاری ها نخواهید داشت.

✔️ در صورتی که مراحل ثبت نام در سامانه سجام را به درستی طی کرده باشید، کد سجام در اختیار شما قرار خواهد گرفت. با داشتن کد سجام باید در یک کارگزاری ثبت نام کنید تا کد آنلاین معاملات بورسی کالا را دریافت کنید. در ادامه نحوه ثبت نام در یک کارگزاری آورده شده است.

✔️ با ورود به سایت ebgo  و انتخاب گزینه اخذ کد آنلاین در بورس کالا، فرآیند ثبت نام در این کارگزاری آغاز می شود.

ورود به سایت ebgo  

✔️ در صفحه نمایش داده شده، کد ملی و شماره تلفن همراه خود و کد امنیتی تصویر را نیز وارد کرده و سپس بر روی گزینه "ادامه" کلیک کنید.

اخذ کد بورس کالا 

✔️ در این مرحله کد 5 رقمی به شماره همراهی که ثبت نموده اید، ارسال خواهد شد. این کد را در کادر خالی وارد کرده و سپس گزینه " تایید" را انتخاب کنید.

دریافت پیامک تایید

✔️ پس از درج کد ارسالی، صفحه زیر به شما نمایش داده خواهد شد. اطلاعات هویتی شما از سامانه سجام استعلام و در صفحه زیر نشان داده می شود. در صورت صحت اطلاعات، گزینه "ادامه" را انتخاب کنید.

اطلاعات کاربر

✔️ در این مرحله نشانی محل سکونت و محل کار شما به نمایش در می آید. در این مرحله نیز پس از تکمیل کادر های ضروری و اطمینان از صحت اطلاعات، بر روی گزینه "ادامه" کلیک کنید.

نشانی محل سکونت 

✔️ بعد از تایید اطلاعت نشانی محل سکونت، با صفحه زیر مواجه می شوید. در این قسمت اطلاعات شغلی خود را به دقت وارد کرده و ادامه را انتخاب کنید.

اطلاعات شغلی

✔️ در این قسمت لازم است تا اطلاعات مالی خواسته شد را به طور صحیح وارد کنید و همانند مراحل قبل، گزینه ادامه را انتخاب کنید.

اطلاعات مالی 

✔️ با کامل کردن مراحل فوق، اطلاعات بانکی شما از سامانه سجام استعلام گرفته شده و به نمایش در می آید.

اطلاعات بانکی 

✔️ در این قسمت لازم است تا عکس امضای خود را بارگذاری کنید. دقت کنید که امضای شما بر روی کاغذ سفید باشد و در یکی از فرمت های jpg، jpeg، png، bmp ها باشد. پس از آپلود فایل نمونه امضا می توانید از قسمت سایر مدارک، دیگر فایل ها را نیز آپلود نمایید، سپس دکمه ادامه را انتخاب کرده و به مرحله بعد بروید.

✔️ در قسمت تعهدات مشتری، نوع کد درخواستی خود را انتخاب کرده(بازار بورس فیزیکی، بازار های مالی و یا انتخاب هر دو) و با انتخاب گزینه "متن تعهد نامه"، متن نمایش داده را به دقت مطالعه کرده و در صورت قبول مفاد آن، تیک قبول قوانین و مقررات را انتخاب کنید.

نوع کد درخواستی 

✔️ پس از قبول قوانین و مقررات درخواست شما تایید شده و ثبت نام اولیه شما جهت دریافت کد بورس کالا انجام می گیرد. پس از ثبت اطلاعات بانکی خواسته شده پیامک تایید ثبت نام، به شماره تلفن همراه شما ارسال خواهد شد. برای نهایی شدن ثبت نام دریافت کد بورس کالا باید نسبت به معرفی حساب بانکی متناسب با کد درخواستی خود اقدام کنید.

برای اطلاع ازنحوه فروش سهام عدالت، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

افتتاح حساب 

پس از تکمیل تمامی مراحل گفته شده، نیاز است تا نسبت به افتتاح حساب بانکی بسته به نوع کد بازار بورس کالای مورد نظرتان اقدام کنید. همانطور که در ابتدای مقاله توضیح داده شد، بازار فیزیکی برای کالاهایی نظیر خودرو است و بازار مالی جهت انجام معاملات گواهی های سپرده و بازار آتی است. مراحل دریافت کد بورس کالا برای هر دوی این موارد متفاوت می باشد.

پس از افتتاح حساب بانکی در بانک های عامل مطابق آنچه گفته شد، لازم است تا یک حساب وکالتی نیز باز کنید. این حساب برای واریز وجوه پیش پرداخت خریداران استفاده می شود. پس از افتتاح حساب، می توانید به سایت کارگزاری مراجعه کرده و نسبت به اعلام شماره حساب وکالتی اقدام نمایید.

خلاصه مقاله

در مقاله فوق به طور کامل به مراحل ثبت نام و نحوه دریافت کد بورس کالا پرداخته شد. بازار بورس کالای ایران که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت خود را آغاز کرده است، امکان خوبی برای انجام معاملات در انواع بازار های فیزیکی، مالی و ... است. برای اطلاع از کالاهای قابل خرید و فروش در بازار بورس کالا و نحوه ثبت نام آن، این مطلب از سایت طلوع پدیده مطالعه کنید.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع:سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و دریافت کد بورس کالا

 





:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده , نرم , افزار , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , رایگان , آموزش , حسابداری , دریافت کدبورس کالا/کد بورس کالا ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: